🔄 برای استفاده بهتر از بودجه کراول فعلی وبسایت، روشهای مختلفی وجود دارد که میتوانید به کار ببرید:
- 🗑️ محتوای تکراری را یکپارچه کنید. با حذف محتوای تکراری، تمرکز کراول را بر روی محتوای منحصر به فرد ترجیح دهید تا URLهای منحصر به فرد.
- 🚫 کراول شدن URLها را با استفاده از فایل robots.txt مسدود کنید. برخی صفحات ممکن است برای کاربران مهم باشند، اما لزوماً نمیخواهید آنها در نتایج جستجو ظاهر شوند.
- ❌ برای صفحاتی که به طور دائم حذف شدهاند، کد وضعیت 404 یا 410 را برگردانید. گوگل URLای که درباره آن میداند را فراموش نخواهد کرد، اما کد وضعیت 404 یک سیگنال قوی است که دیگر آن URL را کراول نکنید.
- 🛠️ خطاهای 404 نرم را حذف کنید. صفحات 404 نرم همچنان کراول میشوند و بودجه شما را هدر میدهند.
- 🗺️ نقشه سایت خود را به روز نگه دارید. گوگل به طور منظم نقشه سایت شما را میخواند، پس مطمئن شوید که تمام محتوایی که میخواهید گوگل کراول کند، در آن گنجانده شده است.
- 🔗 از زنجیرههای ریدایرکت طولانی اجتناب کنید، که تأثیر منفی بر کراول دارند.
با پیادهسازی این روشها، میتوانید اطمینان حاصل کنید که بودجه کراول شما به طور موثرتری استفاده میشود و صفحات مهمتر وبسایت شما به طور مرتب توسط گوگل کراول و فهرستبندی میشوند. 📈